Det er andre året Nordic Arena Sør gir en julegave på 10.000,- til en veledig organisasjon. Medlemmene i nettverket velger hvilken organisasjon som skal motta pengene.
På julelunchen falt valget på stiftelsen Hopeful.
I tillegg valgte vår foredragsholder å avstå fra å fakturere og ba oss gi kr 5.000 ekstra til Hopeful, noe vi selvsagt gjør med glede.
Tone Olsen Nor, daglig leder i Hopeful, forteller at Hopeful er en organisasjon som har et unikt prosjekt der de gir ungdom/unge voksne en unik sjanse. Målgruppen er utsatt ungdom som mangler tilbud. Her gir Hopeful arbeidstrening med mål om ordinært lønnet arbeid eller utdanning. - Vi har en visjon om å se ungdommene som hele mennesker, fokusere på det friske og gi fremtidshåp.
- I Hopeful-butikken selges kvalitetsvarer, gaver, smakfulle fristelser, moteklær, sko, vesker og kunst. Kvalitet i alle ledd skal farge både vareutvalg og de som jobber der. Butikken har en sterk sosial profil og ved å handle i Hopeful butikken bidrar kundene med å få ungdom ut i arbeid. Det er en realistisk treningsarena, hvor deltagerne får en tettere og mer personlig oppfølging basert på sine behov.
Vi er stolte av å bli godkjent som opplæringsbedrift med fagbrev i salg og service, avslutter Tone Olsen Nor.
Hopeful har også en bakgårdskafe i «Hopeful Garden» og en nettbutikk. Legg gjerne turen innom begge deler!
Hopeful er veldige glad for å bli satt pris på av næringslivet i byen gjennom denne gaven.
Personer på foto fra venstre: Wiktoria Fagerhaug, Marie Justnes, Terje Normann Johanssen, Tone Olsen Nor og Ida Linnerud Pettersen.
Når Gunnar Løken forteller om reisen sin, er det lett å forstå hvorfor han setter menneskene først. Han begynte som lærling i rørleggerfaget i 1981, og bygget gradvis erfaring og kunnskap gjennom utdanning og praksis. Etter ti år i Christian Wisbech AS og nesten 25 år i Oras, der han blant annet bygget opp virksomheten i Agder og Rogaland, startet han i 2013 Sprinkler Norge sammen med Tommy Skagestad.
Geheb Conditori bygger på håndverk, smak og tradisjon, men kombinerer dette med en sterk vilje til å fornye seg. Kjetil Hodne, som har vært daglig leder siden 2011 etter 27 år som salgsdirektør i Storebrand, beskriver selskapet som et sted der alt lages fra bunnen av, med ekte kjærlighet til faget.