Når desember starter, er Reinhartsen på Fiskebrygga allerede godt i gang med juleforberedelser for sine kunder.
Leverer varer til både detaljister og grossister
- Hos oss går et i ett i desember, det starter allerede med leveringer til restaurantbransjen og julebord i slutten av november, deretter kommer detaljhandelen som bestiller mye gavepakker, med bl.a. ulike typer fiskepakker, sier Reidar Fredriksen, fiskehandler (eier og daglig leder) hos Reinhartsen.
Reidar Fredriksen
- Rundt 10. desember øker omsetningen hos oss på brygga veldig, da skal man lage sild og lignende, og så avsluttes det hele med fullt trøkk på juletorsken den siste uken. Mange har også oppdaget at et er fint å kunne bestille gryteklar torsk, hvilket betyr at vi renser og lar den renne, for så å fryse en i skiver. Da er det bare å plukke et opp den juledagen du vil bruke det, sier Fredriksen.
Godt 2019 år
Reinhartsen & Co har hatt et godt år i 2019 med fokus på utvikling av bedriften, bl.a. digitalisering. Selskapet har vært med på et NM og vunnet sølv med produkter som gravet laks og røyket ørret. Dessuten har man vært med på to delfinaler i regi av «Det norske måltid». Den 10. januar 2020 kåres vinnerne i Stavanger. Videre i 2020 vil fokus være på å fortsette den gode utviklingen og gjøre nødvendige endringer for å holde tritt med utviklingen.
- Vi satser på at 2020 vil gi oss et løft på detaljmarkedet fordi vi har tro på spesialforretningene i framtiden. Dessuten ønsker vi å vokse i hjemmemarkedet, avslutter Reidar Fredriksen.
Samarbeidet i Nordic Arena
-Vi ønsker å være representert videre i Nordic Arena, sier Helge Fredriksen, Salgssjef Engros/Horeca. Vi opplever at foredragene har vært gode og gitt påfyll i hverdagen, dessuten er det interessante personer med i nettverket. Også må vi bli flinkere til å prioritere dette i hverdagen, avslutter Fredriksen.
Reidar og Helge Fredriksen
Tekst og foto: Anita S. Dietrichson, Nordic Arena Sør
Tor Erik Suvatne har vært en del av Nordea siden 2001, og etter å ha hatt ulike lederroller er han nå leder for bedriftsmarkedet i Agder. Med lang erfaring fra bank trekker han frem menneskene og variasjonen av kunder som to soleklare grunner til at han trives i bransjen.
En spennende fagdag i Nordic Arena Sør om kommunikasjon og hvordan vi som ledere skal få større gjennomslag med Grete Valseth og Sebastian Grupe fra Dale Carnegie Training Norge.