Vil ha Nordic Arena medlemmer med på OTD

Vil ha Nordic Arena medlemmer med på OTD

mandag 18. februar 2019

AS Lokalavisene gjentar suksessen med egen stand under årets Offshore Technology Days som går av stabelen På Sotra Arena 17. og 18. oktober. Her ønsker de å vise fram sine samarbeidspartnere i Nordic Arena gjennom eget magasin, konkurranser på nett og ulike «happenings».

 

 

Tekst: Janne Rosenberg, Cox kommunikasjonsbyrå 
Foto: Trude Brun Wilhelmsen, TBW Foto  

– Nordic Arena er en viktig arena, og vi ønsker å vise hva dette nettverket kan tilby. På standen vil vi blant annet ha konkurranser og «live» studio hvor våre journalister vil intervjue næringslivstopper og lokale bedrifter, gjerne også fra Nordic Arena. Annonsørene i magasinet vil også få vise seg fram via skjermer på standen. Vi er OTD sin lokale mediepartner, og målet er å engasjere deltagere på messen og innbyggere i regionen, sier Silje Kopperstad, markedssjef i AS Lokalavisene.

Får god hjelp fra nettverket 

I forbindelse med OTD har AS Lokalavisene også benyttet seg av Nordic Arena nettverket med alt fra trykksaker og stand til nettsider, giwe aways og annet til arrangementet.

– Nordic Arena er en sentral aktør i vår OTD aktivitet, og vi har satt av en del sider i magasinet til Nordic Arena sine medlemmer slik at de kan vise hvordan man gjør business med hverandre og hvordan nettverket fungerer. Vi har gått i samarbeid med Cox om å lage nettkonkurranse i forbindelse med messen som skal knytte det hele sammen. Sist messen var på Sotra genererte vi mange leads til våre samarbeidspartnere slik at de hadde mye å jobbe med etter messen, og vi håper å gjenta suksessen. Denne gangen har vi hatt et år å forberede oss, i forhold til sist, da vi fikk oppdraget på sparket. Så i år blir opplegget større og bedre, sier Torkild Finnkirk, prosjektleder i AS Lokalavisene.

Opplagsvekst

AS Lokalavisene eier fire lokale mediehus i og rundt Bergen: Vestnytt ASForlaget Strilen ASBygdanytt AS og Askøyværingen AS. Dette dekker et område med 120.000 innbyggere. Avisene eies av Schibsted konsernet som også eier blant annet Bergens TidendeStavanger AftenbladFædrelandsvennen og Aftenposten.

Til tross for tunge tider i mediebransjen går det bra med lokalavisene.

– Papiravisene lever fortsatt sterkt lokalt, og i 2018 opplevde vi en opplagsvekst på første gang på 20 år, forteller Kopperstad. Grunnen tror hun er fokuset på god journalistikk, i tillegg på fokuset på å være ekstremt lokale. I AS Lokalavisene jobber både marked og redaksjon på tvers av avisene, slik at de utnytter kompetansen til det fulle. De fire avisene har to redaktører; en for Vestnytt og Askøyværingen, og en for Bygdanytt og Strilen. AS Lokalavisene har også stort fokus på det digitale.

–Vi har 18 000 abonnenter, av disse er 5400 rene digitale abonnenter. De fleste av artiklene er låst, og det er nå blitt mer og mer akseptert at god journalistikk ikke er gratis. For oss har det vært en suksess, og noe som har ført til en økning i antall digitale abonnenter, sier Finnkirk.

Rendyrket business til business

AS Lokalavisene har vært medlem av Nordic Arena i 1,5 år, og de er svært fornøyd med nettverket.

– Det vi liker med Nordic Arena er at det er rendyrket business til business. Man treffer de riktige personene og folk har samme agenda. Det er også fremsnakk av de bedriftene som er med, sier de, og legger til at de har gjort en del business innad i nettverket siden de ble medlem. – En god del av medlemmene er annonsører, og vi bruker medlemsbedriftene så langt det lar seg gjøre på de lokale aviskontorene når det gjelder kontormateriell. Vi sjekker alltid Nordic Arena nettverket når vi skal anskaffe noe, og vil absolutt anbefale nettverket til andre som vurderer å melde seg inn i et businessnettverk, sier Silje Kopperstad og Torkild Finnkirk.

Les også

Eventyrlige Voss
02.04.2024

Eventyrlige Voss

Når nettverket samles skjer det alltid noe magisk. Når menneskene byr på seg selv, er rause med hverandre og vil det beste for hverandre, ja da kan du neppe finne en annen arena du kan utvikle deg selv og businessen din på.

Les mer
Surprise med fullt hus
14.02.2024

Surprise med fullt hus

Hva får medlemmene i nettverket til å fylle opp plassene i et konsept som ingen vet hva de går til? Er det nysgjerrigheten, er det å bli overrasket, eller er det menneskene i nettverket?

 

Les mer