- Her har det vært flere aktører med i forhandlingene, sier Jarle Asheim i X-Partner. Det viktigste for oss er at Kjersti Rasmussen i DNA Kompetanse som er medlem i nettverket åpnet dørene inn til A2G Gruppen sentralt. De kom tidlig på banen med konkurransedyktige betingelser på grunn av fellesskapet i nettverket. Relasjonen fra Nordic Arena gjorde at vi forstod hverandre bedre, og vi skjønte tidlig at vi kunne få et gjensidig samarbeid, sier han.
Gjennom avtalen får de en produksjonsmaskin som skal være hjørnesteinmaskin i deres bedrift, og som er viktig for å øke produksjonen av grafiske trykksaker.
Kjersti Rasmussen i DNA Kompetanse er i likhet med A2G Profilering eid av A2G Gruppen. De har vært med i nettverket siden sommeren 2018 og er et firma som tilbyr regelmessig måling av ansattes trivsel via app, lederstøtte samt kurs- og opplæring av både ledere og medarbeidere innenfor forebygging og oppfølging av sykefravær.
- Selskapet ble opprettet for litt over et år siden, og det er viktig for oss å bruke Nordic Arena til være synlig i næringslivet i Bergen, både gjennom kunder og ambassadører som fremsnakker oss, sier hun.
Camilla Solheim som er Daglig leder i A2G Profilering sier at de valgte X-Partner som leverandør av sin nye digitale printer fordi de anså dette som både det beste produktet og den beste prisen. - Dessuten var det også en fordel på forhandlingene at DNA Kompetanse hadde X-Partner med i sitt nettverk i Nordic Arena. Samtidig ønsker ein å bruke lokale aktørar, og det fikk vi også med på kjøpet, avslutter hun.
X-Partner har vært med i Nordic Arena siden starten, og solgt mye til bedrifter i nettverket. Men dette er vår desidert største enkelt ordre i nettverket, sier Jarle Asheim. Det er et godt signal om at nettverket kan gi forretning begge veier. Vi har allerede startet en prosess i forhold til arbeidskraft sammen med DNA Kompetanse. Vi har også et stort behov for profilering, og når vi ser på størrelsen av handelen kan dette være en god måte å opprette et gjensidig forhold med A2G på, avslutter han.
I fjor sommer valgte Nordic å legge årets relasjonstur til Haag i Nederland. Valget var enkelt, byen er en attrasksjon som få har besøkt, og nettverkets konsept bygger på nye spennende destinasjoner hvor de reisende også skal få oppleve ny kultur i tillegg til fag og samvær. Med suveren hjelp fra Accommodate er årets tur kvalitetsikret og godkjent av selskapets glade gode Edvard Bjørkliås.
Når nettverket samles skjer det alltid noe magisk. Når menneskene byr på seg selv, er rause med hverandre og vil det beste for hverandre, ja da kan du neppe finne en annen arena du kan utvikle deg selv og businessen din på.