Treffsikker kommunikasjon gir deg et konkurransefortrinn

Treffsikker kommunikasjon gir deg et konkurransefortrinn

søndag 25. august 2024

I en verden der endringer skjer raskere enn noen gang, er det avgjørende å ha kontroll på kommunikasjonen. De som evner å holde oversikten og strukturere kommunikasjonen, oppnår en større treffsikkerhet i hvordan de blir oppfattet av mottakeren. Dette gir et konkurransefortrinn, og det er nettopp dette Aksell leverer – hver eneste dag.

Kjell-Ove Klauset, leder for strategi og rådgivning i Aksell AS, har jobbet med kommunikasjon hele sitt yrkesaktive liv, i ulike roller og i flere forskjellige bransjer. I dag har han 407 dyktige kolleger fordelt på 8 lokasjoner, og han forteller om høy fart og spennende oppdrag.

– Vårt største fortrinn er at vi leverer bred spisskompetanse. I praksis betyr det at vi leverer effektiv kommunikasjon, i alle kanaler og på alle flater. Vi tror på en helhetlig overordnet tanke og en solid forankring i våre kunders ønsker og behov.

Synlige bedrifter er ofte attraktive

De ansatte i Aksell er svært dyktige på aktivering av merkevarer, det vil si synliggjøring av selskaper med definerte målgrupper som et av de viktigste kriteriene.

Ved å forstå og analysere målgruppenes behov og preferanser, kan de utvikle strategier som ikke bare øker synligheten, men også styrker merkevarens posisjon i markedet. Denne kompetansen inkluderer alt fra kreative kampanjer og digitale strategier til tradisjonelle markedsføringstiltak, alltid med fokus på å maksimere effekten av kommunikasjonen.

Vi står alle på scenen, hver eneste dag

Kjell-Ove brenner for effekten av gjennomtenkte løsninger, og han har et spesielt fokus på måten bedrifter presenterer seg på. De siste årene har Aksell bearbeidet innholdet i en lang rekke firmapresentasjoner og trener i tillegg de den som skal presentere slik at det skapes en trygghet rundt noe veldig mange opplever som ukomfortabelt.

En god idrettsutøver slutter ikke å trene selv om vedkommende vinner medaljer, heder og ære. En god utøver trener hver dag, og på den måten kan man justere og tilpasse prestasjonen. Vi står alle på scenen, hver eneste dag, enten det er et kundemøte, internmøte, innsalg eller firmapresentasjon. 

 

Les også

Fagdag med Dale Carnegie Training
23.10.2025

Fagdag med Dale Carnegie Training

Årets fagdag ble en god reise inn i momenter for psykologisk trygghet i en lederrolle - og hva vi som ledere bør fokusere på i møtet med kolleger/ansatte for å kunne fremstå som positiv rollemodeller.

Les mer
Det handler om å skape et godt miljø og en trygg reise for kundene!
21.10.2025

Det handler om å skape et godt miljø og en trygg reise for kundene!

En tidlig formiddag er det hektisk aktivitet utenfor G-Mobility avdeling. Nøklene klirrer, biler ruller inn og ut, og teamet sørger for at hver kunde får en sømløs start på reisen sin. Midt i alt står Kenneth Abrahamsen – daglig leder med over 30 års erfaring fra salg og forretningsutvikling – og minner kollegene sine på noe enkelt: «Det viktigste er at kunden føler seg trygg og ivaretatt.»

Les mer