Kjell-Ove Klauset, leder for strategi og rådgivning i Aksell AS, har jobbet med kommunikasjon hele sitt yrkesaktive liv, i ulike roller og i flere forskjellige bransjer. I dag har han 407 dyktige kolleger fordelt på 8 lokasjoner, og han forteller om høy fart og spennende oppdrag.
– Vårt største fortrinn er at vi leverer bred spisskompetanse. I praksis betyr det at vi leverer effektiv kommunikasjon, i alle kanaler og på alle flater. Vi tror på en helhetlig overordnet tanke og en solid forankring i våre kunders ønsker og behov.
Synlige bedrifter er ofte attraktive
De ansatte i Aksell er svært dyktige på aktivering av merkevarer, det vil si synliggjøring av selskaper med definerte målgrupper som et av de viktigste kriteriene.
Ved å forstå og analysere målgruppenes behov og preferanser, kan de utvikle strategier som ikke bare øker synligheten, men også styrker merkevarens posisjon i markedet. Denne kompetansen inkluderer alt fra kreative kampanjer og digitale strategier til tradisjonelle markedsføringstiltak, alltid med fokus på å maksimere effekten av kommunikasjonen.
Vi står alle på scenen, hver eneste dag
Kjell-Ove brenner for effekten av gjennomtenkte løsninger, og han har et spesielt fokus på måten bedrifter presenterer seg på. De siste årene har Aksell bearbeidet innholdet i en lang rekke firmapresentasjoner og trener i tillegg de den som skal presentere slik at det skapes en trygghet rundt noe veldig mange opplever som ukomfortabelt.
En god idrettsutøver slutter ikke å trene selv om vedkommende vinner medaljer, heder og ære. En god utøver trener hver dag, og på den måten kan man justere og tilpasse prestasjonen. Vi står alle på scenen, hver eneste dag, enten det er et kundemøte, internmøte, innsalg eller firmapresentasjon.