Arrangement - Kundecaser

  • OsloGames
  • OsloGamesbok
  • Insta
  • Fest
  • 7-eleven
  • Facebook

Oslo Games 2016

Nordic Arena har utviklet konseptet og står for produksjonen av Oslo Games 2016. Fire av Norges beste skateboard-fotografer ble valgt ut til å videre rekrutere 4 skatere til sitt lag. På under én uke skulle lagene samle flest mulig poeng gjennom ulike challenge, og samtidig dokumentere alt i en egenprodusert skate-film.

 

8. oktober var det premierevisning og afterparty - hvor laget med høyest score og best film stakk av med 60.000 kroner!

 

 

Digitalt konsept

Oslo Games 2016 har basert seg på sosiale medier, med Facebook og Instagram som hovedkanal.

Arrangementet har gitt stor spredning i ulike kanaler, hvor #oslogames2016 har skapt over 19.000 likes på 1 uke.

 

 

1. Vinnerfilmen:

#TeamPekka: Per Christian Løvås, Magnus Bordewick, Hermann Stene, Eirik Ballo, Jan Henrik Kongstein,

 

2.plass

#TeamHolm

 

3.plass

#TeamGodek

 

4.plass

#TeamStrøm

 

 

Arbeid

Arbeidet inkluderer bl.a planlegging, markedsføring, innsalg og aktivering av sponsorater,  gjennomføring på venue, redaksjonell innholdsproduksjon og distribusjon til media, etterkommunikasjon og evaulering.