NM SKATEBOARD 2017

På oppdrag fra NORB (Norsk Organisasjon for RulleBrett) arrangerte Nordic Arena Norgesmesterskap i skateboard denne gang i Oslo for 8. år på rad. Nordic Arena hadde ansvar for selve gjennomføringen av arrangementet innsalg og aktivering av sponsorater, medieavtaler og fotografering og videoproduksjon, utsendelse av PR-materiell, bilder og video til lokale og riksdekkende medier, rigging av anlegg og spredning av content i sosiale medier.

 

I år lanserte vi NM Studio hvor publikum kunne følge konkurransene Live, Online. 

 

Kvalifiseringen foregikk på Haugenstua Skatepark.

 

På grunn av nedbør ble street-konkurransen flyttet til skur13.

 

Bowl-konkurransen ble avviklet på Jordal.

 

Vert-konkurransen ble avholdt i Oslo Skatehall.

 

Besttrick-konkurranse på Kampen Skole.

 

NM ble avsluttet med GAME OF SKATE og premieutdeling på Rådhusplassen.

Gratisovergang

Gratis overgang

På oppdrag fra McCann Oslo var Nordic Arena Oslo ansvarlig for planleggingen og gjennomføringen av Ruters sommerkampanje 2017.

 

Publikum i Oslo og Akershus med gyldig Ruter-billett fikk gratis overgang til 4 ulike aktiviteter, som ble gjennomført parallelt på 4 ulike destinasjoner 1.juli 2017 :

 

Se oppsummeringsfilm fra McCann Oslo og Ruter

 

 

 

# Gratis overgang til Hest

 

 

# Gratis overgang til Kano

 

 

# Gratis overgang til Skate

 

 

# Gratis overgang til Sjørøverskute

 

 

 

 

 

 

 

Spøkelsene i Svartdalen

For 7 året på rad arrangerte vi Spøkelsene i Svartdalen. Svartdalen i Oslo er en urskog med en livlig bekk i bunnen og danner perfekte rammer for arrangementet! Hele 6430 personer møtte opp for å delta i den skumle spøkelsesvandringen. Ved bruk av lyd- og lyseffekter, røyk, skuespillere og kulisser ble det en herlig underholdning både for store å små!

 

Arrangementet ble gjennomført i samarbeid med OBOS. Nordic Arena har utviklet idé, konsept og er ansvarlig for opp- og nedrigg, produksjon og gjennomføring.

 

 

 

  • OsloGames
  • OsloGamesbok
  • Insta
  • Fest
  • 7-eleven
  • Facebook

Oslo Games 2016

Nordic Arena har utviklet konseptet og står for produksjonen av Oslo Games 2016. Fire av Norges beste skateboard-fotografer ble valgt ut til å videre rekrutere 4 skatere til sitt lag. På under én uke skulle lagene samle flest mulig poeng gjennom ulike challenge, og samtidig dokumentere alt i en egenprodusert skate-film.

 

8. oktober var det premierevisning og afterparty - hvor laget med høyest score og best film stakk av med 60.000 kroner!

 

 

Digitalt konsept

Oslo Games 2016 har basert seg på sosiale medier, med Facebook og Instagram som hovedkanal.

Arrangementet har gitt stor spredning i ulike kanaler, hvor #oslogames2016 har skapt over 19.000 likes på 1 uke.

 

 

1. Vinnerfilmen:

#TeamPekka: Per Christian Løvås, Magnus Bordewick, Hermann Stene, Eirik Ballo, Jan Henrik Kongstein,

 

2.plass

#TeamHolm

 

3.plass

#TeamGodek

 

4.plass

#TeamStrøm

 

 

Arbeid

Arbeidet inkluderer bl.a planlegging, markedsføring, innsalg og aktivering av sponsorater,  gjennomføring på venue, redaksjonell innholdsproduksjon og distribusjon til media, etterkommunikasjon og evaulering. 

NM i skate 2016

På oppdrag fra NORB (Norsk Organisasjon for RulleBrett) arrangerte Nordic Arena Norgesmesterskap i skateboard  i Stavanger 29. - til 31 juli for 7. år på rad. Nordic Arena hadde ansvar for selve gjennomføringen av arrangementet innsalg og aktivering av sponsorater, medieavtaler og fotografering og videoproduksjon, utsendelse av PR-materiell, bilder og video til lokale og riksdekkende medier, rigging av anlegg og spredning av content i sosiale medier.

 

I løpet av året har vi også utviklet et nytt digitalt turneringssystem for brettsport - som ble benyttet til å live-dømme NM-finalene slik at publikum og deltakere kunne følge med på storskjerm hvordan dommerne belønnet de forskjellige triksene. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BBC Brit - Upfront event

Nordic Arena Oslo har stått for ide- og konseptutvikling og gjennomføring av BBC Brit sitt årlige Upfront event. Eventet ble hold på den Britiske ambassade, hvor det ble holdt en eksklusiv frokost hvor de inviterte fikk en smakebit på årets tv-program på kanalen. Nordic Arena utviklet i samarbeid med kunden, hele konseptet for årets samling, og gjennomføring av alle elementer i eventet. Terje Sporsem bandt dagen sammen, og gjesten kunne oppleve alt fra statiske BBC Brit installasjoner, VR opplevelser, fantastisk mat, fotostudio og ikke minst en fantastisk ramme på den Britiske ambassaden.

 

Personlig invitasjoner:

Invitasjonene begynte med at de inviterte fikk levert en spesial designet The Stig Lego. Vi benyttet oss samtidig av den erke-engelske MODS kulturen hvor en hyggelig scootergjeng med Nordic arena sine egen MODS, reise rundt og delte ut invitasjonene personlig.

 

 

 

 

Av aktiviteter ble det blant annet mulighet for å ta bilder i fotostudio hvor man fikk manupilert bilde med kjente personligheter fra kanalen.

 

En spesiell takk til Jaguar Norge for samarbeid og lån av biler til eventet.

Marathoff, Lanseringskampanje BBC BRIT

I forbindelse med lansering av David Hasselhoff sin nye tv-serie "Hoff the record" på BBC Brit arrangerte vi et event i Oslo Sentrum, nemlig Marathoff - Jakten på Norges beste slow motion-løper! Med oss på laget hadde vi Dansken fra Dansken & Fingern, Petter Holthe Hanssen kjent fra "Jeg skal bli kjendis" på VGTV og Charter-Svein for å skape god stemning.

 

Arrangementet fikk medieomtale fra både NRK, VG og flere lokalaviser, samt radioinnslalg med NRK Nitimen i forkant av løpet. De 65 personene som deltok i løpet skapte stor oppmerksomhet av tilskuerene i Oslos gater, og det hele ble en stemningsfull lørdagsformidag i kjent Baywatch stil. 

 

 

 

 

 

 

André Villa Show

15. aug 2014 ble et av de råeste showene Oslo har sett holdt på Aker Brygge; André Villa Show. Nordic Arena Oslo leverte et totalkonsept med FMX - en krevende produksjon ikke minst med tanke på lokasjonen, og et arrangement med høye risikofaktorer som krever stort fokus på sikkerhet. Mange måneder med planlegging og ikke minst søknader, møter med politi, brannvesen osv kulminerte i et forrykende show av høy internasjonal klasse 15.august.

 

Flere tusen publikummere møtte opp og fikk med skrekkblandet fryd oppleve motorsykler og utøvere i alle mulige/umulige triks i luften. Med Dex Carrington som speaker ble det også plass til humor mellom galskapen. Vi gleder oss til å gjøre dette igjen neste år!

 

 

 

 

 

Oslo Pride

7-Eleven er hovedpartner for Oslo Pride. "Vi vil med vårt engasjement si at vi feirer kjærligheten, og at vi står opp for menneskers like rettigheter - uansett kjønn, identitet, etnisitet eller tro. Vi mener at kjærligheten er grenseløs", sier markedssjef for 7-Eleven, Jan Yngve Holen.

 

Nordic Arena hjalp 7-eleven med selve gjennomføringen........

Verdensrekord i bilvask

På 7-Eleven-dagen (7/11) gjennomførte vi på vegne av vår kunde 7-Eleven et verdensrekordforsøk i bilvask. Forsøket gikk ut på å vaske flest mulig biler, i løpet av 8 timer (fra klokken 11.00 – 19.00), på flest mulig steder.  

 

Hele 83 Shell/7-Eleven-stasjoner over hele landet var med i forsøket på å slå den tidligere rekorden; 6276 bilvasker, som ble satt av Repco company fra New Zealand/Australia i 2012. Bilvasken var gratis for alle som møtte, og Shell/7-Eleven donerte 25 kroner per bilvask til organisasjonen MOT. Dersom rekorden ble slått ville MOT kunne innkassere 50 kr per bilvask.Med Geir Schau og Radio Norge i spissen satt Shell/7-Eleven en ny rekord på hele 9.456 bilvasker! MOT fikk til sammen inn kr 500.000 kr. Prosjektet mottok medieprisen i kategorien Mediekanal i 2015.


Vi gratulerer til verdensrekordholderne - og sender en STOR TAKK til alle som deltok! 

 

 

 

 

 

Ice.net julebord

Julebord for Ice.Net

Vi arrangerte julebordet for ICE.NET i 2015. Arrangementet ble holdt i Holmenkollen med festmiddag og underholding. 

 

 

 

Diplom-is bedriftskonferanse

Diplom-Is bedrifts- konferanse 2016

Vi har hatt ansvar for utvikling og gjennomføring av Diplom-Is sin Bedriftskonferanse 2016. Bedriftskonferanse ble holdt på Quality Hotel & Resort Sarpsborg hvor helgen besto av alt fra faglig innhold til Beach Party, underholdning, og ulike aktiviteter. Nordic Arena sto i tillegg for all sceneproduksjon, samt utvikling av video og presentasjoner. 

 

 

 

 

 

NM i skateboard 2015

For 6.år på rad arrangerte Nordic Arena Norgesmesterskap i skateboard på oppdrag fra NORB (Norsk Organisasjon for RulleBrett). Nordic Arena hadde ansvar for salg- og aktivering av sponsorater, medieavtaler og utsendelse av PR-materiell, bilder og video til lokale og riksdekkende medier, organisering av dommere og egen redaksjon, utvikling av web (norbnm.no) og spredning av content i sosiale medier. I tillegg til å arrangere det formelle arrangementet hadde vi også ansvar for å utvikle programmet rundt selve arrangementet med masse spennende innhold/aktiviteter for både store og små.

 

Arrangementet har fått bred dekning av ulike medier som blant annet NRK, VG-TV, Tacky.no,

 

 

 

Oslo Games 2013

Oslo Games ble arrangert for første gang i juli 2008 som en profesjonell, utendørs skatekonkurranse med norske og internasjonale kjørere. Oslo Games ble deretter avholdt på ny i 2012 som et innendørs, skandinavisk skateboardmesterskap, og igjen i 2013 som et todelt mesterskap for skateboard og BMX. 

 



Nordic Arena har utviklet konseptet og står for produksjonen av hele arrangementet i samarbeid med DC-skateren Henning Braaten og BMX-kjører Ola Selsjord. Arbeidet inkluderer bl.a planlegging og bygging av bane, markedsføring, innsalg og aktivering av sponsorater,  gjennomføring på venue, redaksjonell innholdsproduksjon og distribusjon til media,  etterkommunikasjon og evaulering. 

 

 

 

Spøkelsene i Svartdalen

25. oktober 2014 var det grøss og gru i Svartdalen - for 5. året på rad. Ca. 2600 store og små møtte opp for en skummel og spennende spøkelsesvandring, fra Etterstad til Kværnerbyen. Nedover dalen kunne vandrerne underveis vitne en spøkelsesaktig røyk, med lys og lydeffekter, passende kulisser og selvfølgelig - "ekte spøkelser"! Ved vandringens ende var det jøglershow og godteri til barna. Nordic Arena er ansvarlig for idé, rigg, produksjon av eventet i godt samarbeid med EHS Proshop og OBOS.